Jag är öde.

Snart dör alla min fiskar. Viket svin jag är som inte tar hand om dem.
Där inne simmar dem i sin lilla bubbla och kan inte göra något åt situationen. De kan inte mata sig själva, rensa pumpen, byta vatten, sätta på ljuset utan allt ligger i mina händer och jag är fet och lat. Stackars dem, vilket öde.

Men någon dag, snart ska jag ta tag i det. Jag ska göra det kliniskt rent och stenarna ska lysna vita. Jag ska köpa nya växter och slänga i några kompisar till dem. Men det krävs tid, ork och pengar. och pengar vem har det lixom ?
nä inte jag som blivit blåst på mitt sommarjobb.

Jag som hade tänkt att jobba hela sommaren och slita röven av mig, jag som hade tänkt att bli rik.
Istället får jag väl grått hår av att sitta här hemma och tänka så mkt ?! huh ..

Måste nog säga att jag känner mig som instängd i en bubbla utan syre.


/ fundersam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0